داده های مهمی که می بایست در کارت ویزیت درج شود
درج برخی از داده ها روی کارت ویزیت حتمی است .
بهاین مفهوم که در صورت کمبود این داده ها و یا این که خطا بودن آنان , کارت ویزیت
به کارتی بیاثر تبدیل خواهد شد . از جملهی این داده ها میتوان به اسم و نام و
نشان صاحب و مالک کارت , تخصص , سمت شغلی و داده ها تماس اشاره نمود .
داده های مندرج روی کارت ویزیت برای آن است که
تولید رابطه با مالک کارت را تسهیل نماید . براین اساس در جايگاه نخستین بایستی
اسم فرد واقعی یا این که حقوقی صاحب و مالک کارت بهدرستی روی آن متن شود . غالبا
این اسم با فونتی بزرگتر و گوناگون پباده سازی میگردد ; تا بیشتراز از دیگر داده
ها چشم شود . نکته حائض اهمیت دیگر که به هنگام پباده سازی کارت ویزیت بایستی به
آن اعتنا کرد گزینش صحیح اسم است . مثلا لزومی ندارد نام شناسنامهای فرد روی کارت
متن شود . چراکه اکثری از اشخاص عشق داراهستند در حوزه کاری خویش با اسم مستعار
شناخته شوند .
تخصص و سمت شغلی , داده ها گرانبها دیگری است
که روی کارت می بایست درج شود . هرچند این مسئله فراوان معمولی بهنظر میرسد ; ولی
در مورد ها متعددی چشم شده که یکی این دو مورد فراموش شدهاست . در واقع بخش اعظمی
از اشخاص مرتبه شغلی را با تخصص خطا می گیرند ; و این زمینه سبب ساز میشود که چنین
داده ها ارزشمندی منزلت خویش را روی کارت ویزیت از دست بدهند .
تحت عنوان نهایی
نکته دراین مبحث اعتنا داشته باشید که درحالتی که میبایست داده ها بیشتری در
رابطه تخصص شخص , روی کارت ویزیت درج شود ; خوب تر است از فونت کوچکتر استعمال
کرده و بهدنبال , مرتبه شغلی و تخصص وی در بخش قابل قبولی از کارت قرار گیرد . ولی
میتوان این داده ها تکمیلی را در پشت کارت ویزیت هم درج کرد .
داده ها مهمی که بایستی در کارت ویزیت درج شود
در غایت داده ها تماس , سومی و پایانی اطلاع
واجب است ; که بایستی روی کارت ویزیت ثبت شود . لازم بودن داده ها تماس از این جهت
است که موجب برقراری رابطه دربین مالک کارت و مخاطب خواهد بود . طبیعتا هرچه داده
ها تماس سادهتر و در دسترستری وجود داشته باشد ; قابلیت اخذ تماس بیشتر خواهد
بود . در دنیای روز جاری وجود شماره گوشی تلفن اثبات , شماره گوشی و نشانی آدرس اینترنتی
, از ضروریات یک کارت ویزیت بی نقص است . در هنگام گزینش روشهای تماس هم خوبتر
است هر دو سمت تماسگیرنده و مالک کارت ویزیت در حیث گرفته شود . مثلا ممکن است
برقراری ارباط از روش پست الکرونیکی نوشته شده در کارت ویزیت برای مالک کارت بی
آلایش به حیث رسد ; البته برای مخاطبان یگانه وی مشقت بار باشد . این در حالی است
که در برخی مورد ها و برای مخاطبان دیگر , داده ها تماس در شبکههای اجتماعی پر
اسم و رسم از تمام شیوه های نقل شده سادهتر خواهد بود .
داده ها جانبی کارت ویزیت
آنچه در صدر گفته شد دربرگیرنده اطلاعاتی بود
که حضور آنها برای مفهوم یافتن و کاربردی بودن کارت ویزیت اضطراری است . ولی هر
کارت ویزیت سازه بر نیازهای مختص , مدل مخاطبان و حوزه عمل میتواند دارنده داده ها
بیشتری هم باشد .
لوگو و شعار تبلیغاتی , اولین داده ها جانبی
است که طرح ظاهری کارت ویزیت را جالب میکند . ولی این داده ها بیشتر برای کارت ویزیتهای
شرکتی کاربرد دارااست ; و برای کارت ویزیتهای فردی آنچنان جالب نیست .
داده ها ارتباطی مالک کارت ویزیت در فضای مجازی
از مورد ها دیگری است که درج آن ها در کارت ویزیت احتمال دارد کارساز باشد .
امروزه وبسایت منحصر و نشانی پروفایل در شبکههای اجتماعی متعدد , پل ارتباطی خیر
و خوبی فی مابین مخاطبان و کسبوکارهای متفاوت شدهاست . یک سفارش دیدنی دراین
مورد , پباده سازی یک کاغذ مخصوص در وبسایت برای دریافتکنندگان کارت ویزیت و جهت
دهی آن ها بهاین برگه با استعمال از درج QR -
Code روی کارت ویزیت است .